.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته‌هایي از تسخير حج و زيارت توسط مشايي

در حالي که يکشنبه گذشته، ناگهان رسانه‌ها از تشکيل جلسه شوراي عالي اداري و انتقال سازمان حج و زيارت تحت نظارت سازمان «ميراث فرهنگي»، «گردشگري» و «صنايع دستي» خبر دادند، يک منبع آگاه، ناگفته‌هايي را از روند اين انتقال بازگو کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک ، دکتر صفار هرندي، وزير ارشاد، بلافاصله به اين خبر واکنش نشان داد و خواستار بازنگري در اين تصميم و تعيين تکليف با حضور وزارت ارشاد شد و از سوي ديگر، برخي منابع، مدعي دور زدن دستور رهبري در اين مورد شده‌اند.

به گفته اين منابع، چندي پيش، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اعزام زايران به عتبات عاليات عراق را همچون سوريه در حيطه وظايف و اختيارات گردشگري خود دانسته و با حمايت رئيس‌جمهور تلاش کرد آن را در اختيار بگیرد. سازمان حج و زيارت که اعزام زايران را به اعتاب مقدسه عراق، سوريه و حج و عمره بنا بر قوانين و رويه پيشين و آن‌‌گونه که از نام اين سازمان برمي‌آيد، از وظايف خود مي‌دانست، براي چندمين بار به سازمان گردشگري گوشزد کرده و خواستار توقف روند اعزام زايران شده است.

بنا بر برخي شنيده‌ها، اين تورها داراي شرايط مطلوبي نبوده و گاه در آنها اسکان زايران در کنار خيابان‌هاي نجف و بين‌الحرمين در کربلا و گرفتن مبالغ بسيار بالا از زايران توسط دفاتر داراي بند «ب» گردشگري رخ داده است.

به گفته اين منابع، در پي تلاش مشايي براي دريافت مجوز اعزام زايران به عتبات، اين اقدام سازمان گردشگري به مقامات عالي‌رتبه نظام ارجاع مي‌شود که در پي آن، قاطعانه وظيفه اعزام زايران به اعتاب مقدسه، از وظايف سازمان حج و زيارت شمرده مي‌شود.

اما ظاهرا مسئولان سازمان ميراث فرهنگي ـ که از اين روند عصباني شده بودند ـ پس از چندين مرحله کشمکش که شامل اعتراض رئيس‌جمهور به وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي از عملکرد رئيس سازمان حج و زيارت بوده، سرانجام با مصوبه شوراي عالي اداري در مورخه 29/01/88 و با ظاهري تقريباً قانوني و رسمي، نظر شخصي معاون رئيس‌جمهور (مشايي) اعمال شده و بدون توجه به نظر مقامات عالي‌رتبه سازمان حج و زيارت در سازمان گردشگري ادغام شد.

جالب آن‌که در اين مقطع، رئيس سازمان حج و زيارت در عربستان بوده و عصر روز 29/01/88 از اين تصميم آگاه شده و هيچ‌يک از مديران سازمان حج و زيارت و از همه جالبتر، وزير محترم ارشاد نيز از اين مسئله اظهار بي‌اطلاعي مي‌کند!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.